Авточасти и автоаксесоари

Какво да следим, за да сме сигурни, че получаваме необходимите ни услуги на реални цени:

Сравнете цените. Цените на едни и същи услуги може драстично да се различават в различни автосервизи.
Контролирайте ремонта. Не разрешавайте ремонтни услуги или подмяна на части, които не сте одобрили лично.
Използвайте дилъра. Използвайте сервиза на дилъра докато колата е в гаранция и производителят е длъжен да отстрани проявилите се дефекти.
Лицензиран сервиз. Използвайте лицензирани автосервиз за определена марка, който със сигурност разполага със специализирано оборудване и служители обучени в спецификата на съответните автомобили.

Как да говорим с автомонтьора
Ефективната комуникация със служителите в автосервиз е важна, ако искате да получите съответната услуга на добра цена. Още няколко съвета как да постъпите:
Конкретизирайте проблема. Опишете на автомонтьора/служителя кога се е появил проблема, дали се проявява само при определени обстоятелства, свързан ли е със симптоми: специфични шумове, миризма, вибрации. Ако е възможно говорете направо с монтьора, който ще поправя колата Ви.
Диагнози. Въздържайте се от поставянето на диагнози. В последствие може да се окажете таксувани за допълнителни повреди, които сервизът е отстранил по Ваше предложение.
Тест Драйв. Ако проблемът се проявява само докато колата е в движение, поискайте да направите тест драйв, заедно монтьора на колата.
Уверете се в проблема. Ако не сте уверени в проблема, за който техниците Ви уверяват, искайте доказателства в някой проблеми като износване на отделни части или ръжда са лесно забележими.

Полезни връзки:
Комисия за защита на потребителите
Комисия за защита на конкуренцията
Българска национална асоциация на потребителите
Закон за защита на потребителите