СОУ 125 ПРОФ. БОЯН ПЕНЕВ
В І-ви и след ІV клас училището приема ученици в паралелки с английски, руски, немски език и математика. След VІІ клас приемът на ученици е в паралелки с профил 'Предприемачество и бизнес' - с английски език, по програмите на 'Джуниър Ачийвмънт'.
125 СОУ е с доказани традиции в чуждоезиковото обучение и с нови завоевания в обучението по математика – ІІ място в света на отбора по математика на Международното състезание в Хонг Конг през 2010 година, златни и сребърни медали на много други национални и международни състезания.
В училището се обучават 1250 ученици от І до ХІІ клас. В начален етап се приемат ученици в паралелки с английски, руски и немски език. След ІV клас се приемат ученици в паралелски с разширено изучаване на чужди езици и математика. След VІІ клас приемът на ученици е в паралелки с профил "Предприемачество и бизнес" - с английски език, по програмите на американската фондация "Джуниър Ачийвмънт". В тези паралелки обучението по специалните предмети за целия курс от VІІІ до ХІІ клас се води от университетски преподаватели от УНСС и се осъществява по безплатни учебници, осигурени от училището. Обучението включва модерни средства като участие в учебни компании, виртуални предприятия, симулации на банките в действие и др. Знанията, които учениците придобиват в училище са на високо ниво, което се доказва и от резултатите във всички външни оценявания - в ІV, VІІ клас и ДЗИ. С опитът, с традициите си и с новите насоки на развитие 125-то СОУ доказва на практика своя девиз "Училище с лице, училище за личности!"
В последните години материалната база на училището е изцяло обновена. Създадена беше актова зала, Училищен музей, два нови компютърни кабинета, пет кабинета за целодневното обучение на учениците. Ремонтирани са столът на училището и физкултурният салон. Подменени са изцяло дограмата и вратите и е поставена топлоизолация на цялата сграда. Навсякъде е монтирано качествено осветление. Всички коридори на сградата са оформени с пана от творчеството на учениците или събрана от тях информация.